Forumindex Kollektiv 24
- Den nya kollektivkontakten -

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

kollektiv i på landet utanför Uppsala

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Kollektiv i Uppsala
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
julle

Registreringsdatum: 17 juli 2017

InläggPostat: 2017-07-17 17:06:48    Rubrik: kollektiv i på landet utanför Uppsala Svara med citat

Hej. Vi som bor i Järlåsa letar efter en ny medlem till vårt underbara kollektiv. Vi, är Kajsa, Jenny, Barbara, Adrian, Julian, Max (Hund) och Nils (Katt). Vi är mellan 25 och 31 år gamla. Max och Nisse är dock lite yngre. Vi bor alldeles intill en fin sjö där vi paddlar med våra kajaker och kanoter och simmar på de varma sommarkvällarna. På vintern blir det skridskoåkning och is dopp för de modiga. Framför huset har vi en stor trädgård med två växthus som vi tycker mycket om att sköta. Vi odlar många olika grönsaker och spenderar en stor del av vår fritid där. Vi letar efter någon som vill vistas där med oss och trivs med detta. Du behöver inte vara någon expert på odling utan bara vara intresserad av det och vara beredd på att lägga ner tid där. Också huset behöver lite uppmärksamhet ibland. Hyran är väldigt låg (ca. 1625/månad för ditt rum) men om det är något i huset som behöver fixas så är det vi som gör det. Pengarna som används till sådana renoveringar ingår dock i denna hyra. Ibland har vi fixar – och städardagar med fest som belöning på kvällen Smile. Husets utrymmen är gedigna. Vi har två stora vardagsrum, två badrum, ett stort och ett litet kök, ett hobbyrum, entré och veranda. Vi delar på och sköter dessa delar av huset gemensamt. Middagarna äter vi tillsammans och alla bidrar till detta med en vegetarisk måltid per vecka.
Ifrån huset är det 10min med cykel till närmaste busshållplatsen. Därifrån 30 min. till Uppsala. Vissa av oss åker in med bil ganska ofta och då är det bara 20 min. totalt.

Du ska vara en person som är skötsam, ansvarsfull, trädgårdsintresserad och väldigt viktigt trivas av att dela ditt liv med andra människor.

Rummet är redo för dig f.o.m. idag:-). Skriv till oss, berätta lite om dig själv!

Vi är mycket nyfiken på vem du är.

Hjärtliga hälsningar,

Kajsa, Jenny, Barbara, Adrian, Julian, Max och Nils.

P.S. inga SD röstare, tack!

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Gäst

InläggPostat: 2017-07-18 19:59:30    Rubrik: Svara med citat

Hej, jag är en tjej på 18 år som söker kollektivboende inför hösten. Självklart är jag feminist och tolererar ingen typ av diskriminering. Jag skulle inte säga att jag är perfektionist direkt men på delat utrymme håller jag gärna fräscht. Jag äter helst veganskt men dör inte om det råkar hamna någon mjölkprodukt i maten någon gång.

på frtitiden ängnar jag mig åt att umgås, sjunga , lysssna på musik etc. På våren gillar jag även att springa och rida. Tackar heller aldrig nej till spel av alla dess slag eller en kopp te.

Jag har tidigare bott i ett rum på en hästgård på färingsö där jag delade kök med flera andra på gården med stalltjänst som hyra. Där bor även hästar, hundar kaniner och getter så jag är djurvan. Nu bor jag med min familj i Solna och fokuserar på att avsluta skolan och ta studenten.

På sommarn brukar jag för det mesta hålla mig i skärgården och ska vara bortrest i september, så kommer att vara redo för inflytt tidigast i oktober.
Är ni intresserade, hör gärna av er så kan vi boka träff för att lära känna varann in person.

Om det är något ni undrar är det bara att fråga!
Mvh Ella
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Kollektiv i Uppsala Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |